Από 100% ελληνικό κριθάρι οι μπύρες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2014





















Στην υγεία του Έλληνα αγρότη «κερνάει» τον καταναλωτή η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η μεγαλύτερη ελληνική ζυθοποιία, η οποία προχωράει με ταχείς ρυθμούς ώστε μέχρι το 2014 το σύνολο των περισσότερων εγχώρια παραγόμενων προϊόντων της – Amstel, AΛΦΑ, ΒΙΟΣ 5 αλλά και Heineken- να καλύπτονται στο 100% από ελληνική πρώτη ύλη, από ελληνικό κριθάρι, στο πλαίσιο του προγράμματος συμβολαιακής γεωργίας.

H Aθηναϊκή Ζυθοποιία- η Νο 1 ζυθοποιία της χώρας με μερίδιο 68% στη εσωτερική αγορά ζύθου- έχει θέσει στόχο για το 2012, τη σταθεροποίηση των πωλήσεων στα επίπεδα του 2011(δηλαδή κοντά στα 390 εκατ. ευρώ), παρά την κάμψη που παρατηρήθηκε στο α’ τρίμηνο και η οποία άρχισε να καλύπτεται στη περίοδο του Πάσχα και μετέπειτα.

Όπως τονίστηκε σε ανοικτή συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε από τον διευθυντή επικοινωνίας Μηνά Μαυρικάκη στο βιομηχανικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, η εταιρεία συνεχίζει την πορεία της αναπτυξιακά, με επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ το 2012 σε μηχανολογικό εξοπλισμό, νέες συσκευασίες και περιβαλλοντικά προγράμματα, ενώ διατηρεί κανονικά σε λειτουργία και τις τέσσερις παραγωγικές της μονάδες και, δεν έχει κάνει ούτε μία απόλυση, παρότι η αγορά ζύθου επηρεάζεται από την μείωση στη ζήτηση για το προϊόν που ποσοστιαία υπολογίζεται στο 10%-15%.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, υπογραμμίστηκε, σαν leader της εγχώριας αγοράς, επενδύει στην ανάπτυξη του κλάδου καθώς υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αύξησης της κατά κεφαλήν κατανάλωσης, παρότι το 2011 μειώθηκε, συγκυριακά, στα 32 λίτρα/ άτομο, από 38 λίτρα/άτομο το 2010. Όλα δείχνουν, προστέθηκε, ότι το 2012 η κατανάλωση σταθεροποιείται στα περυσινά επίπεδα, ενώ θεωρείται βέβαιη η αύξηση στα επόμενα χρόνια, με δεδομένη τη μέση κατανάλωση στην υπόλοιπη Ευρώπη, στα 65-70 λίτρα/άτομο ανά έτος.

Βέβαια, η οικονομική κρίση, είχε σαν αποτέλεσμα και την αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μείωση της κατανάλωσης σε καφέ και χώρους εστίασης, έτσι που η σχέση αυτή από 60%-40%, διαμορφώνεται στο 55%-45%.

Συμβολαιακή γεωργία

Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας για την προμήθεια κριθαριού από Έλληνες γεωργούς, είναι βασική επιδίωξη στο στόχο για καθετοποίηση της παραγωγής. Από το 2008 που άρχισε το πρόγραμμα, μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει συνολικά προμηθευτεί περίπου 50.000 τόνους ελληνικού κριθαριού, αξίας 10 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, έτσι που το 2012 η εταιρεία εκτιμά ότι θα προμηθευτεί 25.000 τόνους α’ ύλης από Έλληνες παραγωγούς, έναντι 8.000 τόνους το 2010 και 9.600 τόνους πέρσι, ενώ ο στόχος για προμήθεια 60.000 τόνων ελληνικού κριθαριού και παραγωγή από 100% εγχώρια α’ ύλη, έχει χρονικά τοποθετηθεί το 2014.

Η εταιρεία, στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, συνεργάζεται με ετήσια συμβόλαια, με 1.100 Έλληνες παραγωγούς, μέχρι σήμερα, ενώ έχει δημιουργήσει και 320 νέες θέσεις εργασίας. Για την εξασφάλιση γενετικού υλικού υψηλής ποιότητας και απόδοσης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα συνεργάζεται με πανεπιστημιακά ιδρύματα ενώ διατηρεί και τρεις πειραματικούς αγρούς σε Νιγρίτα, Λειβαδιά και Λάρισα.

Για την εταιρεία αλλά και τον Έλληνα αγρότη, το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αν ληφθεί υπόψη ότι το 98% των πωλήσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας, γίνεται από τις μπύρες που παράγονται στη χώρα μας, ενώ οι εισαγόμενες αντιπροσωπεύουν πολύ μικρό μερίδιο πωλήσεων.

Παραγωγή και εξαγωγές

Στο παραγωγικό δυναμικό του ολλανδικού ομίλου της Heineken, με τα 10 βυνοποιϊα παγκόσμια, η Ελλάδα με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, συμμετέχει με δύο βυνοποιϊα από τα οποία το ένα βρίσκεται στο βιομηχανικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε ο διευθυντής του εργοστασίου Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Μόσχου, από εδώ πραγματοποιούνται σημαντικές εξαγωγές σε έξι χώρες των Βαλκανίων, με μεγαλύτερη αγορά την αλβανική. Την προηγούμενη μάλιστα εβδομάδα άρχισε η παραγωγή στη μονάδα της ΒΙΠΕ Σίνδου και της Fustenbrau, μπύρας για τις αγορές του εξωτερικού, ενώ μέσα στο 2012 θα αρχίσει και η εξαγωγή βύνης στη Ρουμανία, σε ζυθοποιία του ομίλου της Heineken.


http://www.paseges.gr



#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn more
Ok, Go it!