Οι επιστήμονες Alec Lee και Mardonn Chua εργάζονται για την αναπαραγωγή πολυτελών κρασιών χωρίς σταφύλια, μαγιά ή ζύμωση. Σύμφωνα με τον Lee, η μεγαλύτερη πρόκληση τους δεν είναι μόνο ο προσδιορισμός των 200 ή και περισσότερων μοριακών ενώσεων που περιλαμβάνει ένα κρασί, αλλά και ο καθορισμός των αναλογιών με τις οποίες συνυπάρχουν. Αν γίνει αυτό, τότε είναι απλά θέμα αναπαραγωγής της κάθε μοριακής ένωσης στο εργαστήριο. Μιμούμενοι το μοριακό προφίλ ενός κρασιού, λέει ο Lee, μπορούν να δημιουργήσουν ένα συνθετικό κρασί με πολύ μικρότερη τιμή από το αρχικό του κόστος.
Η έμπνευση της ιδέας προέρχεται από το Montelena του 1973. Ο Chua το είδε σε μια βιτρίνα στη Νάπα, με 5ψήφια τιμή στην ετικέτα και σκέφτηκε ότι είναι κρίμα μόνο μια χούφτα άνθρωποι να έχουν την ευκαιρία να το δοκιμάσουν. «Κάτι τέτοιο ισοδυναμεί με το να έχουν τον πίνακα της Μόνα Λίζα πίσω από μια κουρτίνα και μόνο λίγοι άνθρωποι να μπορούν να τον δουν», είπε ο Lee. Η ιδέα ήταν: «Τι θα συνέβαινε αν μπορούσαμε να το αναδημιουργήσουμε, έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να το δοκιμάσει»; Με αυτόν τον στόχο κατά νου, ο Lee και ο Chua, ίδρυσαν τo Οινοποιείο Ava νωρίτερα αυτόν το χρόνο. Εκτός από τους «κλώνους» σπάνιων ή ακριβών κρασιών που θα είναι προσιτά για το μέσο πολίτη, οι δύο συνέταιροι προβλέπουν ότι η δουλειά τους θα βοηθήσει τελικά στο να γίνει η παραγωγή τροφίμων πιο προσιτή, ηθική και βιώσιμη.
Οι εργασίες και οι έρευνες για την... κλωνοποίηση των κρασιών συνεχίζονται
Αλλά προτού να μπορέσουν να σώσουν τον κόσμο, υπάρχουν αρκετά εμπόδια, μεταξύ των οποίων είναι το πως θα ονομαστεί το προϊόν (τεχνικά δεν είναι «κρασί», τουλάχιστον με την έννοια ότι έγινε από σταφύλια). Πλέον, δεν είναι μυστικό ότι οι λάτρεις του κρασιού είναι προσκολλημένοι στην ιστορία και την καταγωγή του κρασιού, σχεδόν τόσο όσο είναι και με την γεύση του. Αλλά ο Lee έχει μια απάντηση σε αυτό. «Πολλοί λάτρεις του κρασιού νοιάζονται για τη διαδικασία, την ιστορία και την προέλευση, αλλά είναι ουτοπικό να υποθέσουμε ότι όλοι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι περισσότερο για αυτά τα άυλα στοιχεία. Η υπόθεσή μας είναι ότι η νέα γενιά θα βρει ελκυστική τη γεύση, την τιμή και την απλότητα των προϊόντων μας», είπε. Και ίσως έχει δίκιο: «Η προπώληση των μελλοντικών κρασιών της Ava είναι ήδη sold out, το κέρδος έχει φτάσει τα 2.500.000 δολάρια και υπάρχουν σχέδια για να ξεκινήσει η διανομή στους πρώτους πελάτες τους μέσα στον επόμενο χρόνο».
Πηγή: www.krasiagr.com